יום ראשון, 7 במרץ 2010

הכנת קרטון חלב למשחק

למען האמת אנחנו לא משתמשים בדרך כלל בחלב בקרטון. אבל במבצע בסופר 3 קרטוני חלב עלו פחות מ3 שקיות, אז העמסתי על העגלה כמה שיותר. החלב אצלנו הולך כמעט כמו מים, ניצן לבד יכולה לחסל ליטר חלב ביום. את הקרטונים הריקים מיחזרתי לקרטוני חלב לילדים.

וככה זה הולך:

1) פותחים בזהירות קרטון חלב בחלקו העליון
.
2) מסירים את התחתית בעזרת סכין חיתוך חדה או סתם סכין מטבח משורית. גוזרים מהמיכל מלבן שכולל שתי דפנות ועוד כסנטימטר מהדופן השלישית, כולל החלק העליון עם הקיפולים. חשוב לא להשתמש בחלק שמכיל את הפקק.
3) רוחצים את הקרטון עם מעט מים וסבון ומייבשים.
מסמנים במרכז כל דופן קו (קו אדום בתצלום) לאורך ומקפלים את הדופן לאורך הקו הזה. אפשר לחרוץ אותו קלות בעט או בסכין חיתוך עדינה כדי שיהיה קל לקפל את הדופן לשנים (לסקראפריות יש מן הסתם ציוד הולם).
4) במרחק של 11 ס"מ מקו הקיפול העליון מסמנים את קו הבסיס. חורצים אותו קלות ומקפלים אותו. מתחתיו מסמנים קו (קו מקווקו בתצלום) על שלוש דפנות במרחק 1 ס"מ ועל הדופן הרביעית במרחק 3.5 ס"מ.
5) גוזרים לאורך הקו המקווקו. גוזרים את קצות הדפנות בבסיס (קווים אדומים בתצלום). חלקים אלה יהוו את הבסיס למיכל החלב.
6) בחלק העליון על אחת הדפנות יש קיפול מהמיכל המקורי. בנוסף יש לסמן על הדפנות 2 איקסים כמו בתצלום, ולחרוץ אותם קלות כדי שיהיה קל לקפל אותם אחר כך.
7) אחרי שמסמנים וחורצים, גוזרים את המלבן בגובה של כ2 ס"מ מעל מרכז האיקסים שהתקבלו.
8) מקפלים את הקרטון לאורך הקווים ומקבלים מיכל מרובע (שתי התמונות הבאות שייכות למיכל אחר, אבל הביצוע זהה). מורחים דבק על צידה החיצוני של הלשונית. אני השתמשתי בדבק חם, אבל אפשר להשתמש בכל דבק שמתאים לקרטון. רצוי שזה יהיה דבק שמתייבש מהר, אחרת ההכנה אורכת נצח.
9)מדביקים על הלשונית את הדופן המרוחקת ומהדקים. מחכים שהדבק יתקרר/ יתייבש.
10) את הרעיון למילוי שאבתי מכאן בהחלט שווה להתעמק בבלוג היפיפה כולו.
מקרטון גלי חותכים מלבנים בגודל 3.5X11 ס"מ. גודל דופן אחת של המיכל הוא 3.5X11 והמלבנים צריכים להכנס פנימה, לכן רצוי שהם יהיו טיפה קטנים יותר.
כמות המלבנים תלויה בעובי הקרטון, צריך לצרף יחד מלבנים זה על גבי זה שיגיעו לגובה 3.5 ס"מ. מכניסים את ערימת מלבני הקרטון לקופסה ומוודאים שכולם נכנסים. אני הוצאתי אותם שוב והדבקתי אותם יחד בסלוטייפ. יכול להיות שאפשר לדלג על השלב הזה.
11) מורחים דבק על 3 הדפנות הקטנות של הבסיס ומקפלים עליהן את הדופן הגדולה. מצמידים היטב עד שהדבק מתקרר/ מתייבש.
12) בחלק העליון מקרבים את שתי הדפנות ללא האיקסים זו לזו, בזמן שבצדדים הדפנות עם האיקסים מתקפלות בהתאם לסימונים. מורחים דבק בפנים ומצמידים עד שהדבק מתקרר/ מתייבש.
טא דאם


4 תגובות:

  1. Wow! What a great idea. I love the little milk carton. Thanks for linking and letting me know about your blog. Thanks, Polly (helpinglittlehands)

    השבמחק
  2. אוי, זה כל כך חמודי, הילדים שלי היו משחקים באושר גדול עם האוכל המוקטן והמקסים הזה.
    תודה על כל ההדרכות השוות

    השבמחק
  3. מאוד כדאי לנצל ציוד, כלים ומוצרים שאין בהם עוד צורך במטבח ולשמר ולמחזר אותם למטרות אחרות, זה גם חסכוני, גם שומר על הסביבה וגם כיף!

    השבמחק

רקע לבלוג

/