יום שלישי, 16 באוגוסט 2011

ילקוט לכתה א'

לפני 22 שנה האחיין הבכור שלי, אבי,  עלה לכתה א'. בתור דודה צעירה וגאה קניתי לו ילקוט חדש. שנה אחרי כן קניתי לטלי אחותו ילקוט ובמהלך עשרים ושתים השנים האחרונות קניתי 13 ילקוטים חדשים ל13 אחיינים. בשנה שעברה סיימתי (או לפחות חשבתי שסיימתי) את תפקידי כשקניתי ילקוט לצעיר האחיינים, סתיו.
השנה הודעתי לאחיינים שהגיע הזמן להחזיר את ה"חוב" ולקנות לניצן ילקוט. הרעיון התקבל בהתלהבות, אבל הביצוע היה קצת בעייתי. קצת חפרתי להם שאני רוצה "טקס" קניה בו ישתתפו כמה שיותר אחיינים. אבל לא ממש קבעתי זמן ומקום.
בסופו של דבר התייצבו להם היום הילה שהגיעה לחופשה מהשירות הלאומי, צליל שהתפנתה מעיסוקי ההדרכה בבני עקיבא ומטיולי החופשגדול, סתיו שהסכים ללכת כי הבטיחו לו ארטיק וגלי, שנולדה רק לפני שלושה שבועות והבטיחה את זכותה לעוד ילקוט בעוד שש שנים. ביחד עם עדני, אמא של צליל סתיו וגלי (ועוד כמה), שהיא אחותי הקטנה וביחד עם ניצן ונועם צעדנו לחנות התיקים.

ניצן ביקשה תיק עם בראציות  ובתור אמא תומכת הסכמתי, למרות שאני מתעבת בראציות. נדדנו מחנות לחנות ולא מצאנו. לשמחתי ניצן התפשרה על תיק עם נסיכות וכולנו התלהבנו ממנו בקול רם. למען האמת ניצן אוהבת נסיכות ויש לי תחושה שהבחירה בבראציות נגועה ביותר משמץ של התרסה לאמא-בעלת-העקרונות החנונית שלה.

 בנות הדודה הוסיפו גם קלמר נסיכות ועל הדרך קנינו לנועם תיק לגן שסבתא שמחה לממן.

אני מסתכלת שוב ושוב בתמונות ונדמה לי שאני מתרגשת יותר מניצן. הילדה הקטנה שלי הולכת לכתה א'. התינוקת שרק אתמול נולדה, זאת שחיכינו לה אחת עשרה שנים עד שנולדה.זאת ששלחנו לגן רק בגיל שלוש כי לא ממש הצלחנו לשחרר אותה. 
לשמחתנו מצאנו בית ספר שאנחנו מאמינים שהוא בית ספר טוב. אבל השמחה וההתרגשות לא מטשטשים לגמרי את החששות. רמי שסולד ממסגרות, מחוקים ומכללים מקבל פריחה רק מהמושג "מערכת" כשמדברים על מערכת החינוך. אני, למרות שאני סוחבת את הזכרונות הפרטיים שלי ואת הנסיון שלי כמורה, מנסה לחשוב גם על כל האפשרויות שיפתחו בפניה ועל כל עולם הידע שהיא תחשף אליו. אני גם יודעת שניצן חזקה ובוגרת הרבה יותר מהפחדים שלנו. ושבשורה האחרונה זה "שלנו ולא שלה".

שתצלח לך הדרך ילדה שלי. שתלמדי מתוך שמחה, אהבה והנאה.




תגובה 1:

  1. ה0ם מקסימים ביחד:)
    והמנהג של קניית ילקוטים ממש נחמד
    שיהיה לניצן ולנועם המון בהצלחה!

    השבמחק

רקע לבלוג

/