יום חמישי, 12 באוגוסט 2010

איפור בכאילו

אחד המשחקים האהובים ביותר על ניצן, זה איפור. בת דודה שלה, שלמדה איפור קצועי, איפרה אותה כמה פעמים, וניצן רק מחכה להזדמנות למרוח צבע על הפנים.
את האיפור שלי מזמן ארזתי והעליתי מעל אחד הארונות בבית, אחרי שניצן השתמשה בו ביד נדיבה.
פה ושם נתתי לה להתאפר באיפור משלה, אבל היא השתמשה בו בפזרנות. על הפנים, אחר כך על הגוף ואחר כך על כל מה שנקרה בדרכה. החל בנועם וכלה בקירות.
קופסאות האיפור שלה בדרך כלל לא שרדו הרבה זמן (תודה לאל). היא חפרה בהן בכוח עם מברשות האיפור עד שהאיפור התפורר. נועם הוסיף משלו כשהפיל או זרק את הקופסאות. קופסת האיפור האחרונה היתה איפור מזעזע בגווני חום שניצן קיבלה מגיסתי. נועם דוקא נורא התלהב כשהיא איפרה אותו לרע-מפחיד, אבל אני התחרפנתי כל פעם מחדש כשהיא השתמשה בו. מצד שני לא היה לי לב להעלים את קופסת האיפור הזאת. יום  אחד אחרי שהיא חבטה את קופסת האיפור על שולחן הזכוכית בסלון וציירה באבקה המפוררת ציורים, הכרזתי שיותר היא לא מקבלת איפור. אחר כך קצבתי את העונש לשנה והבטחתי שבגיל שש, אם היא תתנהג יפה, אני ארשה לה לקבל איפור.
ואז גיליתי את הרשומה הזאת- איפור בכאילו והתלהבתי. לא הייתי בטוחה שניצן תסכים להשתמש רק בכאילו, אבל כשהראיתי לה את הרשומה והסברתי לה במה מדובר גם היא התלהבה.
לפני שבועיים  בערך ניצן קיבלה מחברה שלה קופסת איפור ריקה. האח הקטן של החברה השמיד את התכולה בכמה חבטות. אחרי שהחברה גמרה להתאבל על האיפור, היא נתנה לניצן את הקופסה הריקה. עשיתי גיחה מהירה לשוק רמלה לוד וקניתי לאק בשלל צבעים. אחר כך הפכתי כמה מגירת בבית וגיליתי שיש לי בעצם הרבה מאוד בקבוקוני לאק שאני לא משתמשת בהם. 
ניקיתי ויבשתי את קופסת האיפור ויחד עם ניצן והחברה הכנתי את קופסת האיפור. הנחתי את הקופסה ליבוש על מדף גבוה במטבח וחיכיתי לייבוש. ניצן לא ממש סמכה עלי וטיפסה כל פעם לבדוק. ליתר בטחון חיכיתי יומיים והתוצאה מרהיבה (שווה להקליק על התמונה ולהגדיל אותה).
רוב הלאק ששפכתי נזל פנימה דרך הנקבים בתחתית. בדיעבד זה יצא חמוד כי השכבה הדקה שנשארה התיבשה על התחתית המשובצת ונוצרה מעין דוגמה, מה שמגביר את האמינות של מראה האיפור.
לשמחה של ניצן לא היה גבול. היא מיד אילתרה מברשות איפור ממקלוני צמר גפן, אחר כךהתאמצה ומצאה כמה מברשות בין המשחקים שלה. נועם רמי ואני צריכים להתאפר אצלה כמה פעמים ביום. על רצפת המטבח היא פורשת בד סטן ומניחה עליו את קופסת האיפור ושאר אביזרים חיוניים ומכריזה ש"הסופר פאם יפתח בשתי שעות". לדעתי "Super femme" נשמע הרבה יותר טוב מסופר פארם.
 הכיף הכי גדול זה להשוויץ באיפור החדש בפני אנשים, רצוי מבוגרים, ואחר כך להראות להם שזה רק בכאילו.
הערב היינו בגן השעשועים. ניצן לקחה איתה את האיפור ועוד כמה פיצ'יפקעס ופתחה סופר-פאם בגן השעשועים. אחרי שהתגברה על המבוכה היא הסתובבה והזמינה ילדות לשחק איתה. היא איפרה אותן, הן איפרו אותה וניצן היתה מאושרת.



7 תגובות:

  1. אבל לא הפריעה לה שזה לא באמת צובע את הפנים?
    חוץ מזה שזה נראה אמיתי לגמרי

    השבמחק
  2. לא הפריע לה. מסתבר שהמשחק חשוב לא פחות מהצבע והתוצאה הסופית.

    השבמחק
  3. רעיון גדול!
    שוקלת לאמץ ;-)

    השבמחק
  4. רעיון גדול. ראיתי במציאות ונראה אמיתי לגמרי, רק שלא מלכלך...

    השבמחק
  5. אוי, זה רעיון נהדר לגני ילדים!

    השבמחק
  6. אלהההההה איזה יופי שבאת לבקר ואיזה כיף לגלות שיש לך תינוקת ושהיא כבר עוד מעט לא תינוקת בכלל.

    השבמחק
  7. נפלא! איפור איכותי וגם נראה שהבנות שמחות. ללא ספק לטפח את יצר ויכולת האיפור בגיל צעיר זה דבר שישתלם לאורך שנים, טוב שיש משפחה כזאת :)

    השבמחק

רקע לבלוג

/